#139: Yli 7 vuotta

Mistä on aloitettu ja mihin ollaan päästy?
Tän postauksen sisältö tulee vastaamaan tähän kysymykseen. Kerron siis teille mun koko ratsastushistorian ja heppakuviot.
Mä ja Rontti / v.2011 tai 2012 / (C)äiti
Aloitin ratsastuksen vakituisesti v.2010 syksyllä Vihdin Ratsutallilla, silloin kun olin juuri menossa 2.luokalle. Alkeiskurssi oli 10 kertaa, jatkokurssi toiset 10 kertaa. Silloin ratsastin maanantaina klo 19 ryhmässä. Siinä ryhmässä olin 3 vuotta, menin satunnaisesti eri hevosilla ja poneilla, ei ollut mitään vakituista vakkariheppaa vielä silloin. Muistan kyllä, että menin silloin jo monta kertaa Rapsulla, Virneksellä ja Vagurilla. Olin siinä ryhmässä kun menin Urpo-nimisellä ponilla mun ekat kisat, menin 30-40cm clear round luokan 8.6.2012 ja tipuin vieläpä 2 kertaa.

Virnes <3 / v.2012 / (C)äiti

Urpo 

v.2013

Sitten tuli kesä 2013, kun ihan ensimmäinen Sandran leiri järjestettiin. Silloin siellä leirillä juttelin leirin pitäjälle, tulevalle opelleni tästä vaihdosta. Päätin sitten vaihtaa ryhmää ja opettajaa, vaihdoin tiistaille klo 17 ryhmään. Siinä ryhmässä mulle tuli vakkariksi Rapsu, ennen rapsua oli hetken aikaa vielä Virnes. Virnes opettanut mulle jo kaiken ja mut haluttiin laittaa kisoihin hyppäämään isompaa luokkaa kun 30-40cm tai 50cm, niimpä Virneksen kanssa vielä kisattiin meidän vikat kisat ennen kun siirrryin Rapsuun ja isoimille radoille. Kun siirryin ratsastamaan Rapsulla pääsin sen kanssa esteillä pitkälle, ensin mentiin 60-70cm luokkia, sitten 70-80cm ja muutama 80cm luokka. Siinä ajassa kun oltiin Rapsun kanssa hypitty niin ehdin ensimmäisen kerran murtaa ranteenikin.

Sandran leri v.2013 ja Rapsu (C)Sanni.N

Vagur (C)Sanni.N

Luottoponi <3 (C)Sanni.N
Virnes <3 /v.2013 
Rapsu, mentiin 70-80cm rata / v.2014?

Olin ollut vuoden siinä tiistain klo 17 ryhmässä, siinä sain muutaman kerran mennä Doriksella, voi sitä ilon päivää kun listassa mun kohdalla luki Doris. Mutta vaihdoin ryhmää torstaille klo 19 tunnille, jossa ratsastan edelleenkin. Kun vaihdoin ryhmää, aloin menemään vielä enemmän Doriksella tässä ryhmässä ja olin jo mennyt sillä muistaakseni yhdet koulukisat kun vielä ratsastin tiistain ryhmässä, tosiaan nyt pääsin sitten vielä isommille esteille kuin Rapsun kanssa.

 v.2014 tai 2015

Aloitettiin Doriksen kanssa 50cm luokasta, mentiin sitten seuraaviin kisoihin 60-70cm luokkaan. Hypättiin hetki sitä korkeutta, sitten siirryttiin 70-80cm luokkaan, 80cm luokkaan ja lopulta oltiin 80-90cm luokassa hyppäämässä. Noin 3 vuoden ajan Doriksen kanssa mentiin koulua ja hypittiin estetä, välillä lennettiin yhdessä ja välillä mä lensin. Monilla esteradoilla (etenkin niillä ekoilla) mä keikuin kyydissä ja Doris pelasti niin vaan lukemattomia kertoja niitä tilanteita. Me vaan oltiin menossa ylöspäin, kaikki näytti niin hyvältä, Doris alkoi kulkea oikeinpäin koulupuolella ja mä opin niin paljon esteratsastuksesta tolta hevoselta.

mun ja doriksen eka hyppykerta xd, v.2014 ? / C)tiitu

hups xdd c)Kaisa

<3 c)Kaisa

c)Kaisa

c)Kaisa

Sitten vuoden 2017 alussa alkoi meijän alamäki, se lähti siitä ihanasta talvisesta päivästä kun mentiin pellolle. Oli kivaa, ja mentiin lujaa, vikalla laukkalähdöllä Doris innostu liikaakin ja sitten olinkin jo lumihangessa. Illan vietin Lohjan sairaalassa. Doris oli just silloin hyvänä, kun mä olin 7vko ratsastuskiellossa. Kun pääsiäsenä pääsin vihdoin ja viimein sen kyytiin, se ei ollu enää oma ittensä ja niimpä pääsiäisen jälkeen se jäi sairaslomalle. Doris lepäs koko kevään ja kesän, noin 4 tai 5 kuukautta, sitten sen piti palata tunneille, mutta se ei ollutkaan vielä niin hyvä, joten se sai  lomailla muutaman viikon. Sitten mä aloin kuntouttaa sitä, n.3-4viikon ajan jumppailtiin ja mentiin, ei tullut tulosta, joten meinasi meidän tiet erota. Onneksi ei eronnut, mutta Doris on jälleen sairaslomalla. Sen tulevaisuudesta en tiedä mitään, enkä tiedä tietääkö kukaan. Doris on silti läsnä mun arkielämässä, mun turpaterapeutti! <3

c)Kaisa
D O R M I D A < 3 

Se aika kun Doris oli saikulla niin noin päälle kuukauden menin Rapsulla, sitten loppukauden (eli vrm 3-4viikkoa) Balleriinalla. Menin koko kesän ihan eri hevosilla, ja sitten aloin menemään Ellillä, sillä menin muutaman kerran kunnes mulle laitettiin Lordi. Nyt ollaan Lordin kanssa menty, enimmäkseen koulua, mutta on hyvä edetä hitaasti. Ja Lordilla oon nyt hypänny muutaman kerran, kohta onkin jo ekat kisat mahdollisesti edessä. Samaan aikaan elokuun lopulla sain mun ekan vuokrahevosen Hamletin eli Hampan ja sillä ratsastelen itsenäisesti koulua (yleensä) 1-2kertaa viikossa.
Balleriina c)Nanna?
Hamppa <3

Tää vuosi on ollut hevosten kanssa kyllä aikamoinen, mutta oon oppinu eri hevosilta paljon eri juttuja, tällähetkellä oon tyytväinen hevosiin jolla meen eli Hamppaan ja Lordiin, vaikka olisihan se ihan kiva, jos Doris ei olisi ikinä jäänytkään saikulle niin sillä voisi vielä mennä ja kisata. Mutta mun mielestä kaikella on joku tarkoitus ja ehkä tän vuoden hevosjuttujen tarkoitus on ollut... okei, emmä oikeestaan tiedä, joku. Mutta nyt on sentään vähän jotain suunnitelmia Lordin kanssa ja Hampan kanssa vaan mennään rauhallisesti ja höntsäillään, eli ei mennä tavoitteellisesti.

c)Kaisa

Nyt oon ratsastanut tossa Vihdin Ratsutallilla sen 7,5 vuotta suunnilleen ja tältä nykyään mun heppakuviot näyttää. Toivottavasti piditte postauksesta ja nähdään taas seuraavan postauksen parissa. :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#191: Koulukiusaaminen

#163: Käyntityöskentelystä hauskaa!

#228: Ratsastuskoulu vs.vuokrahevonen