#125: Takasin koulun penkille

Ajatelkaa huomenna alkaa koulu, ainakin meidän kunnassa, joissain muissa kunnissa saattaa alkaa eri aikoihin, mutta kummiskin, joillain kuten mulla alkaa huomenna koulu ja toisilla taas myöhemmin.

Tää kesäloma on menny ihan siivillä, on tullu tehtyy vaikka ja mitä mahtavaa. Oon viettäny ihan mahtavan heppakesän, oon saanu viettää aikaa tallilla, sitte oli hevosripari ja ratsastusleiri. Nyt muutama viikko on vaan tullu chillattuu, tekeminen on loppunu kesken niin sanotusti, vaikka mä kyllä tykkäänkin vaan oleskella. Oon jo vähän odottanukki tätä koulun alkamista.

Heh, innostuin ottamaan mun uusista koulutavaroista kuvia, joten tässä postauksessa tulee nekin julki!
Oon nyt siis menossa 9luokalle, peruskoulun vikalle ja sitte vuoden päästä menossa lukioon. Aika menee oikeesti ku siivillä. Mutta nyt ysillä ajattelin panostaa paljon ja mulla oli joskus unelmana se, että kun ysiltä pääsen niin mun todistuksen keskiarvo oli vähintään 9.5, siihen kyllä riittää työtä, jos ainon mun keskiarvon siihen lukuun nostaa, mutta tohon 9.5 tähdätään!


Ihana fiilis nyt jo kun tietää, että ne kaverit oottaa siellä koulussa ja myös, kun tietää, että mulla on bussipysäkille noin 1km, kun nyt tän kevään mulla on ollu bussipysäkille matkaa noin 11km (tarkastin vielä Google Mapsista). Niin on vaan niin ihanaa, että bussipysäkki matka lyhenee kymmenellä kilometrillä! Helpottaa kivasti aamuja, kun en ite oo yhtään aamuihminen!


Oikeesti siis niin ihanaa mennä kouluun, tykkään niin kovin tästä fiiliksestä, että oon taas pitkästä aikaa innoissaan menossa kesäloman jälkeen kouluun. Ehkä sen takia, kun mulla on kivoja kavereita siellä ja tosi hyvä luokka niin ehkä se saa mulle sellasen hyvän fiiliksen mennä kouluun. Ja sekin auttaa jaksamaan tän koko lukuvuoden, kun tietää, että on kummiskin syys- ja joululomat sekä sellaset erilliset päivät esim. helatorstai, pääsiäinen ja vappu. Melkein unohdin mainita, että kouluun meno on myös senkin takia mukavaa, koska siellä on vaan niin hyviä ja kivoja opettajia, joiden opetustyylistä mä tykkään ja oon oppinu nyt puolen vuoden aikana kasilla tosi paljon.


Mulla on myös muutama tavote tälle lukuvuodelle ja listaan ne tähän alle ja katotaan sitten sinä päivänä kun pääsen 9.luokalta, että miten oon niihin tavotteisiin päässy, eli:

- max.10 poissaoloa koko lukuvuotena
   (8.luokalla mulla oli yli 100 poissaoloa puolen vuoden aikana kun olin vielä mun vanhassa koulussa)

- vähintään 10 kokeesta arvosanaksi 10 kokolukuvuotena
   ( en saanu yhtään 10 isosta kokeesta koko 8.luokan aikana)

- korottaa matikka 10, samoin terveystieto ja fysiikka
   (  7.luokalla matikka ja tt oli 10, joten ne ainakin takaisin 10, ja fysiikka on ollu aina 9, pienellä ponnistuksella saan senkin 10!)

Jos mulla tulee lisää mieleen niin tässä vuoden aikana lisäilen tähän listaan sitten kohtia, mutta noi tavoitteet yritän saavuttaa.


Mutta, hyvillä fiiliksillä huomenna kouluun ja kertokaa toki halutessanne kommenteissa, millä fiiliksillä te otte kouluun menossa! :)

Heippa ja nähdään ensipostauksessa!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#191: Koulukiusaaminen

#163: Käyntityöskentelystä hauskaa!

#228: Ratsastuskoulu vs.vuokrahevonen