#128: Uusihevonen, koulua Ellillä ja mites se Doris?

Kiirettä on pitänyt, koulussa että vapaa-ajalla. Ja jos yks päivä on ollu ees 30min tauko jostain läksyistä tai jostain niin oon ollu niin väsyny, et oon sen ajan tyylii nukkunu, nimittäin mulla on 3 aamua, jolloin mun pitää herää 5.30 ja en oo aamuihminen niin vois sanoo, että koville menee!
Ville ja mä

Mutta oon nyt käyny joka päivä (paitsi ke) tallilla ja kerron vähän mun viikosta ja mitä tein silloin keskiviikkona ja sitten tän postauksen loppuun vielä kerron mun torstain ratsastustunnista.

Eli maanantaina ja tiistaina oon ollu tallilla, ma ihan normaalisti ja ti sitten vaan parituntia ihan illasta. Mutta siis oon nyt joka päivä auttanut Doriksen kuntoutuksessa ja Doris voi ihan hyvin, enempää en tänne aio kertoa, saattee myöhemmin varmasti tietää enemmän joitain asioita liittyen Dorikseen.

Keskiviikkona sitten en menny sitten tohon "normi"tallille vaan menin toiselle tallille kokeilemaan yhtä hevosta, sellaista aivan ihanaa symppis 25vee suomenhevosta nimeltä Hamletti ja oli aivan ihana! Eli häntä alan sitten vuokraamaan 1-2krt viikossa ja sitten häntä näkyy enemmän täällä blogin puolella! En ottanu kuvaa Hamletista, mutta varmasti kun seuraavan kerran meen sinne niin napsasen muutaman kuvan!
Ihanan talvinen kuva tähän väliiin! (C)Kaisa

Torstaina sitten menin Ellillä koulua ja meni ihan hyvin, lukuunottamatta pohkeenväistöjä.
Elli oli aikalailla kokotunnin kiva, myös laukassa, se ei tällä kertaa vieny mua ihan 6-0!

Alotettiin käynnissä molempiin suuntiin tehden voltteja, ympyröitä ja niiden avulla hettiin vähän taivutusta hevoseen ja sitä kautta saada hepat rennoimmiksi. Sitten mentiin kaikki isolle keskiympyrälle, jossa käynnissä vähän haettiin tempon muutoksta ja myös aseteltiin heppoja sisään ja ulospäin ympyrältä. Otettiin sitten ympyrällä muutamakierros kevyttäravia enne kun siirryttiin koko uralle. Ravailtiin uralla molempiin suuntiin tehden vapaasti voltteja ja ympyröitä.

Alettiin ottamaan hetken päästä pohkeenväistöt mukaan ensin käynnissä, ne meni ihan ok, sitten ravissa, mutta ne ei kyllä onnistunu uhtään Ellin kanssa, me ei löydetty sitä kultaista keskitietä, joten tehtiin sitten väistöjä käynnissä ja lopuksi kun ne suju, niin ravissa ja ne onnistu sit ihan hyvin.

Otettiin vikana sitten laukkaa vielä, mentiin puolet aitapäätyyn ja puolet maneesipäätyyn (oltiin siis kentällä) isoille ympyröille. Ympyrällä ensin otettiin käyti-ravisiirtymisiä, hyvästä siirtymisestä jäätiin raviin ja sitten nostettiin laukka. Laukassa yllätyin suuresti kun Elli ei vieny mua 6-0 niin kuin aiemmin mainitsinkin, vaan oli ihan mun avuilla ja kantoi hetkittäin ittensä ihan kivasti.

Siirrytiin vielä kevyeenraviin ja tehtiin loppuverkka ja Elli oli jälleen super hyvä loppuverkassa, kantoi hetkittäin kivasti ittensä!! Sit otettiin käynti-ravisiirtymiset mukaan ja hyvästä käyntiin siirtymästä jäätiin käyntiin ja annettiin hepoille pitkät ohjat.

Elli toimi kyllä ihan kivasti, sillä on ollu ihan kiva nyt ratsastaa, mutta se on vaan hetkitäin sairaan vahva edestä ja painaa kädelle, se on ehkä se yks miinus tossa hepassa, mutta kivaa on kun se on niin osaava ja on kiva mennä vähän osaavammalla hepalla.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#191: Koulukiusaaminen

#163: Käyntityöskentelystä hauskaa!

#228: Ratsastuskoulu vs.vuokrahevonen