Viimeviikon torstaista tähän päivään

Oon ollu hyvin epäaktiivinen, joten teen pienen koosteen lähtien viimeviikon torstaista(13.10) ja loppuu tähän päivään, eli keskiviikoon.

TORSTAI: "Miten puomit voivatkin vaikuttaa hevoseen?"

Jatkettiin kouluratsastuksen parissa, mutta tehtiin paljon laukkatyöskentelyä, käyttäen puomeja mukana. Mentiin myös pitkästä aikaa kentällä, joka oli kiva juttu.


Doris ei ollu jälleen hirveen hyvä aluks käynnissä ja ravissa, tai käynnissä se oli iha ok, mutta ei kauheen rento. Kun siirryttiin raville, niin heppa oli jäykkä. Se verty siitä sitten pikkuhijaa, laukassa alko olla parempi. Laukkojen jälkeen alko olla jo rennompi ja alettiin tekemään mun ja Doriksen lempi kouluratsastusliikettä heti laukkojen jälkeen, nimittäin pohkeenväistöa ravissa. Vähän ahdistunu, mutta kyllä ne onnistu ihan okei.


Siinä kun alko hepat sitten toimimaan, niin otettiin laukkatyöskentelyyn mukaan oikeassa laukassa pääty-ympyrä kahdella puomilla ja toisessa päädyssä kenttää oli kaari, jossa oli neljä puomia. Sitä tultiin pari kertaa, ja meni meijän osalta hyvin, pääty-ympyrä onnistu monestikkin, mutta kaari oli vähän vaikeempi. Kaks laukkaa ei tullu kauheen sujuvasti, ku tulin kootummin sisään ja hepan piti venyttää se toinen askelsillee tyhmästi ja en pysty niin sanotusti mukautuu niihin puomien ylityksiin.


Huomasin heti, että heppa nosti laukan paremmin ja herkisty silleen eritavalla kuin yleensä.
Oli kyllä hyvä tunti ja heppa sekä mä jaksettiin tsemppaa loppuun asti. On mulla paras ratsu! :)

(Kuvat vanhoja)



PERJANTAI: "Vika koulupäivä ennen syysloman alkua"

Ja itseasiassa en ollu perjantaina koulussa, olin Mintun ja äitin kanssa eläinlääkärissä, kun Minttu ei ollu normaali.


LAUANTAI: Ei mitää ihmeelistä.
SUNNUNTAI: Olin tallilla, ei mitään ihmeellistä.
MAANANTAI: Olin tallilla, Minttu meni jälleen eläinlääkäriin, koska tila oli hunontunut.

TIISTAI:

Mä itken kun kirjoitan tätä.

"Jotta elämä voisi jatkua, on jonkun lähdettävä täältä. Tänään oli Mintun vuoro. Olit pieni koira suurella sydämmellä. Me ei unohdeta sua koskaan. Jätät valtavan aukon sydämmimme, jota ei kukaan korjaa. Me kaikki rakastetaan sua ja sä eät meijän muistoissa. On sun aika levätä."

Lepää rauhassa rakas Minttu <3


KESKIVIIKKO: Mun rakas Blondi lähti meiltä, koska se ei sopeutunut tänne. Tulee sitäki ikävä, mun Blondi isolla B:llä. <3



Mutta eipä mulla mitään muuta, aattelin pitää teijät vaan ajan tasalla, JA nyt oon päivittäny Muut eläimet osiota, nimi muuttunut Lemmikkiin. Käykääs katto, linkki tästä.




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#191: Koulukiusaaminen

#163: Käyntityöskentelystä hauskaa!

#228: Ratsastuskoulu vs.vuokrahevonen