#114: Bloggerissa yli vuoden


Siis kun kattelin just mun ekaa postausta niin tästähän on hieman yli vuosi kun ekaa kertaa avasin tän Bloggerin tekstikentän. Ja en silloin ajatellut, että hei, mä oikeesti kirjotn vielä tänne yli vuoden päästä. Mun maailma on muuttunu tässä vuodessa paljon, oon kehittyny ratsastuksessa että bloggaamisessakin, ja mun blogin ulkoasu on saanu aina vaan huimempia muutoksia sitä myöden mitä paremmin mä oon tajunnu et miten Blogger toimii.

Tässä postauksessa käydään läpi hieman tätä kulunutta vuotta Bloggerin maailmassa.

c. Kaisa/Loti

Blogin historiaa

Oikeastaan mun ihan ensimmäinen postaus oli sellainen missä esittelen itseni ja kerron vähän jotain eli semmonen perus esittelypostasus, mutta oon poistanut sen, joten tässä on mun koko toinen postaus:

Esteitä ilmansatulaa

Eilen olin ratsastamassa ja oli kauden vika tunti. Menin Doriksella ja hypättiin ilman satulaa. Alkuverkan jälkeen aloitettiin pienellä ristikolla ja sitten siitä muutettiin pieni pysty ja lopuksi noin 60cm okseri. No, me vähän Doriksen kanssa lähettiin kaukaa ja läheltä välillä, mutta kyllä niitä hyviä paikkojakin löytyi. Sen jälkeen vaihdettiin estettä, hypättiin kokorataleikkaalla pieni pysty. Oli vähä lähestymiset hukassa, mutta joka kerta päästiin yli ja vikal kerral ku tultiin niin paikka osu ja tuli hyvä hyppy. Ennen ku alettiin yhdistelee esteitä, niin hypättiin suoralla keltainen pysty. Ja hyvin meni. Sen jälkeen yhdisteltiin, ensin tultoin oikeassa laukassa vihreä okseri, sitten kokorataleikkaalla valkoinen pysty ja lopuksi suoralla keltainen pysty. Okserille ja valkoiselle pystylle tultiin vähän lähelle ja hyppy ei ollu niin hyvä, mutta keltaiselle pystylle paikka sopi. Kun kaikki oltiin tultu, niin oltiin hetkin hippaa ja hepat verty kyllä hyvin! Sen jälkeen alettiin hyppäämään korkeutta ja tultiin oikeassa laukassa keltaista pystyä. Loppu korkeus joka ylitettiin oli yli 80cm, ehkä lähelle 90cm. Ja ekat kerrat kun tultiin Doriksen kanssa oli paikka hakusessa, välillä tultiin lähelle ja kerran hypättiin paikoilteen, mutta kyllä me saatiin hyvä hyppy lopuksi. Oli hyvä ja hauska tunti! :)

Kelatkaa miten paljon oon kehittyny näitten kirjottamisessakin, ennen toi teksti oli ihan järkyttävvää pötköä, nyt on mukana kuvia ja rivi välejä. Verratkaa vaikka mun uusimpaan postaukseen (linkki).

Ja silloin kirjoitin sellasella Blogger-sovelluksella mun puhelimella. Ja jos tunnilta sattui olemaan kuvia, niin se Blogger-sovellus laittoi ne super isoiksi ja sen teksin perään pötköön. Linkki tälläiseen postaukseen.

Tässä alla te näette mun bannereiden kehityksen:

1. Tää oli mun eka banneri, taustalla oli toi kuva ja sitten siinä päällä oli vaan otsikko, eli se ei ollu ees muokattu kuva

2. Tää oli sitten mun puhelimella muokattu, sovellusta en muista, mutta olin silloin tyytyväinen tohon banneriin
3. Myös puhelimella muokattu, Pic Collage-sovelluksella ja sen jälkeen rajattu jollain muulla sovelluksella sen pic collagen logo pois 
4. Tää on eka koneella muokattu banneri ja Pic Collagella tämäkin on tehty
 
5. Tämä nykyinen banneri on myös koneella muokattu, Pics Art-sovelluksella


Blogin tulevaisuus

Blogin tulevaisuus näyttää oikeastaan hyvältä, oon motivoitunut pitämään tätä blogia, sen ala- ja ylämäistä huolimatta. Mulla on monia postaus suunnitelmia, oon onnellinen kun sain yhden pitkään suunnitellun ja harkitun postauksen vihdoinkin tehtyä (sen varuste postauksen).

Jatkuvasti olen myös miettimässä miten blogia voisi myös ulkonäöllisesti muuttaa ja sen voin paljastaa, että kesäksi aion ainakin uuden bannerin tehdä, saa myös nähdä tuleeko muuhun ulkoasuun jotain uutta.

Etenkin kesän aikana, kun ei ole koulua, niin on aikaa ja yritän tehdä enemmän postauksia sekä laajentaa tän blogin postaus aiheita, etten pelkästään kirjoita mun ratsastustunneista, vaan laajemmin hevosista sekä muistakin eläimistä.

c.Loti

Loppukevennys, Q&A


Lempi hevosrotu?
> varmaankin puoliverinen

Lempi poni tai hevonen jos Dorista ei lasketa?
> ei oikeen oo sellasta lempi hevosta, mutta Balleriinalla ja Rapsulla on ollu ihan kiva ratsastella kun Doris ei oo ollu käytössä

Kuinka kauan oot ratsastanut vakituisesti?
> konta tulee täyteen 7 vuotta

Korkein este jonka oot hypänny?
> oon hypänny vaan pikku esteitä, joten satullalla isoin on 95cm Rapsulla ja ilman satulaa 90cm Rapsulla myös sekin

Mikä on sun lemppari heppatavara merkki?
> mulla ei oo mitään tiettyä heppatavara merkkiä, tykkään monista merkeistä, muyya lähinnä ostan varusteita ulkonäön perusteella, mutta jos nyt pitäis sanoa niin Eskadron

Mikä oli eka heppa jolla hyppäsit maastareita?
> en kunnolla muista, että millä hepalla oon ylittäny ekaa kertaa maastoesteitä, luulisin että joko Virneksellä tai sitten Villellä

Onks Doris kivempi satulalla vai ilman?
> tää on vähän ristiriitainen juttu, tykkään enemmän hypätä Doriksella satulalla, koska sen selkä on aika epämiellyttävä ja saan sen paremmin eteen satulalla kun pääsee kunnolla kevyeen istuntaan, mutta kouluratsastuksessa ehdottomasti menisin ilman satulaa, se on paljon parempi sileellä ilman satulaa kuin satulalla

Mikä on sun pahin tippuminen?
> oon 2 kertaa tippunu hepan selästä silleen että vasen ranne on murtunut, eka kerta oli v. 2014 Rapsulta ja nyt viime talvena, v.2017 Dorikselta.
Laitan tähän linkit postauksiin: Eka kerta (Rapsulta)  LINKKI 1 LINKKI 2 /// Toka kerta (Dorikselta) LINKKI


Kumpi, raippa vai kannukset?
> en oo käyttäny kannuksia ikinä, joten raippa

Top 5 kivointa heppaa jolla oot ratsastanut?
  1. Doris
  2. Balleriina
  3. Rapsu
  4. Laku
  5. Viivi

c. Loti
Toivottavasti piditte postauksesta ja me nähään taas ensi postauksen parissa, siihen asti heippa!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#191: Koulukiusaaminen

#163: Käyntityöskentelystä hauskaa!

#228: Ratsastuskoulu vs.vuokrahevonen