Luukku 10: Kun hepan selästä lensin ja ranteeni mursin osa1


Kymmenennestä luukusta paljastuu 2osainen Storytime, ja tää idea on lähtöisin siitä, että mä tykkään kattoo tubettajien storytime-videoita ja kun musta ei oo videoien tekijäks niin kirjoitan tarinan siitä, kun multa murtui ranne siinä samalla kun estetunnilla lensin Rapsun selästä.

Oli talvi, muistaakseni 2014, mutta olin kummiskin 5.luokalla. Sillä viikolla perjantaina oli estekisat ja kavereiden kanssa päätettiin mennä vähän vielä treenaamaan estekisoihin, joten varattiin 4henkilön tilaustunti keskiviikolle. Mutta tallilla on pakkasrajana - jos oikein muistan niin -17 astetta ja silloin oli yli -17 astetta pakkasta, joten tunnit oli peruttu. Meiltä kysyttiin, että haluttiinko me tulla ratsastamaan ja tietysti haluttiin!

Tuli keskiviikko ja menin tallille normaaliin tapaan, hain Rapsun tarhasta ja aloin harjaiemaan sitä. Kamat päälle ja sitten lähettiin maneesille. Me verkkailtiin ja otettiinkin verkkahyppyjä ja kaikki meni hyvin. Sitten alettiin tulemaan haastavampaa tehtävää, keskellä maneesia oli muistaakseni 3 esteen sarja ja sarjan jälkeen piti kääntyä joko oikealle tai vasemmalle esteelle.
Tässä vähän tehtävää havainnollistava kuva, ja toi pinkki viiva on se reitti miten mä menin ton tehtävän.
Ekalla ja tokalla kerralla kiellettiin tolle jälkimmäiselle esteelle, että sarja meni hyvin, mutta en käänätäny tarpeeks nopeesti. Kolmannella kerralla hypättiin joo sarja ja sitte luulin, että Rapsu taas kieltää ja se olikin vähän niku kieltämässä, mutta se hyppäskin paikoiltaan sen esteen ja mä jäin hypysssä jälkeen, koska en ollu varautunu et se hyppää niin sanotusti. Mä menetin tasapainoni ja tipuin sitten silleen ettäoyin mun vasemmalla kädellä vastaan. Kun olin putoamassa niin laitoin vaistomaisesti silmätkin kiinni ja kun olin sitten siinä maassa makaamassa niin pidin hetken vieläsiliä kiinni ja tuntu jotenki erilaiselta tällä kertaa. Katoin mun kättä kun siin tuntu silleen jännältä ja huomasin mun ranteen olevan oudon näkönen.

Ratsastuksenope sano et kannattaa käydä kuvauttaa Lohjalla, joten asiat alko sitten tapahtuu nopeaa vauhtia... Eli siel oli mun yks kaveri kattoo niin se otti Rapsun ja lähti mun perässä ylös, ku ope oli soittanu un äidille et mitä oli tapahtunu ja sitte se oli myös soittanu yhelle tallityöntekijälle, joka oli silloin tallissa, nii se tuli kans sinne mankulle alas ja se käveli mun kaa ylös talliin. Sain kylmää siihen ja aika pian mun äiti tuli ja tää on ehkä hassuin juttu tässä, että mä itkin, mutta sen takia kun tajusin etten pääse kisoihin vaikka siinä mulla oli murtunu ranne! XD

Lähettiin ajamaan Lohjalle ja mun rannetta vaan sattu aina enemmän ja enemmän, lauleskelin siinä matkalla, jotta en olis joutunu paniikkiin ja myös sen takia ku sattu niin paljo ja olin kyllä aika lähellä pyörtyäkki ku vaan se kipu kasvo. Mentiin sinne Lohjan sairaalan päivystys osastolle ja _onneks_ siellä ei ollu jonoa juurikaan, joten meijän piti oottaa ehkä 10minuuttia. Päästiin siihe vastaanotolle ja se sitten tietty kysy et mikä on ja kipua asteikolla 1-10 ja mä sanoin kymmenen, niin pääsin sitten jonnekkin isoon huoneeseen mikä oli täynnä snakyjä jotka oli vaan näköeristetty sellasilla perus sairaala verhoilla. Sain kipulääkettä ja mun käsi yritettiin laittaa sellasselle lastalle, mutta se ei onnistunu niin sain sellassen kantositeen.
Ei oikee hymyilyttäny. :D
 Sit mä muistan ku me odotettiin siellä Lohjalla et pääsisin röntgeniin,niin siihe meijän lähelle tuotiin sellanen nainen, joka oli saanu ruokmyrkytyksen ja me ei nähty sitä, me vaan kuultiin se, ja erittäin selkeästi.

Jatkuu seuraavassa osassa...


Kommentit

  1. Ihan kiva storytime, ite tykkään lukee kirjakielellä ja ilman kirjotusvirheitä, nii se helpottais vähän:)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#191: Koulukiusaaminen

#163: Käyntityöskentelystä hauskaa!

#228: Ratsastuskoulu vs.vuokrahevonen