Luukku 14: Doris ja mä, mistä kaikki lähti ja mihin ollaan päästy?


Tänään on 14.joulukuuta, eli Doriksen synttärit! 
Tasan 11 vuotta sitten, vuonna 2005 Doris tuli tänne maailmaan.
Tää luukku käsittelee mun ja Doriksen yhteistä aikaa.

kuva lainattu tallin Facebook.sivustolta
Tää kuva on julkaistu 30.7.2013 tallin Facebook-sivustolle, eli Doris on siis muuttanut meijän tallille joskus silloin. Muistan ku tulin tallille ja menin tietty kattoo uutta heppaa nii tykästyin siihen heti ensi silmäykseltä. Silloin oli vielä kesälomaa ja aloin viettämään paljon enemmän aikaa tallilla. Alku viikosta ku kävin kysymässä tallityöntekijältä, että mitä voin tehä ja seistiin just Doriksen karsinan edessä niin se sano et mä voin harjata Dorista.
Olin tosi innoissani ja kun harjasin sitä niin harjasin tosi varovasti. Muistaakseni putsasin samana päivänä vielä sen ruoka- ja juomakupit sekä karsinan. Ja tulin sitten joka päivä aina hoitaman Dorista ja itseasiassa sain enemmän kavereitakin kun aloin käymään useammin tallilla. Silloin taisin tutustua paremmin mun tällähetkellä parhaisiin kavereihin. :)

Ekaa kertaa olin pukuratsastuksessa Doriksen selässä ja voi kuinka onnellinen mä silloin olinkaan! :D

Eka virallinen ratsastus tuntini Doriksella oli 1.4.2014/tiistaina. Kirjoitin yhteen vihkoon seuraavasti:

"Tänään on tiisai ja menin Doriksella! Oli aivan ihanaa!
  Paljon helpompi kuin Vagur, koska ei menny täysii, mutta koko ajan piti vahtia, ettei ala pohkeeseen tullut painetta. 
  Ravi oli liidokasta, mutta myös pompottavaa. Laukka oli iso, ja vähän niin kuin töks, töks, töks, mutta silti eteenpäin pyrkivää ja aivan ihanaa! <3
  Oli maailman ihanin ratsastustunti! <3"
Olin silloin tosi onnellinen! Musta ja Doriksesta otettiin siltä tunnilta pari kuvaakin, mutta arvatkaa löydänkö niitä tähän hätään, no en. xD

Aloin mennä Doriksella ja olin jo aiemmin alkanut hoitamaan sitä virallisesti lähes joka päivä, itseasiassa 5krt viikossa. Muistan ne alku tunnit kun menin Doriksella.

Viikko eteenpäin tosta ekasta kunnollisesta ratsastuskerrasta niin muistan sen tosi hyvin! XD Meillä oli ilmansatulaa koulua. Ja arvatkaa meninkö sitten ilman satulaa, no joo! Mutta mulle tuotiin satula siinä jossain vaiheessa kun tajusin että tätä heppaa ahdistaa kun mä pompin siellä selässä 50cm ylöspäin.

Eka hyppykertakin on unohtumaton. Siitä oonkin tehny postauksen, jota voi mennä lukemaan tästä.
Mutta tälleen lyhyesti siitä tunnista: Saatiin hypätä ilmansatulaa, mutta mun oli pakko ottaa satula, ja ihan hyvä vaan. Meille sanottiin, että hypätään pieniä, mutta isoin joka hypättiin kummiskin oli 90cm okseri. Ja Doris veti sille niin ison hypyn, että mä lässähdin satulaan sen esteen jälkeen ja silloin Doris ei sietänyt sitä ja...

... mä sitten lensin sieltä samantien.


Mentiin vissiin seuraavalla viikolla tilaustunnille, jossa sitten hypättiin. Enkä tippunut. :D


Tällä tunnilla me harjoteltiin Doriksen kanssa koulukisoihin...

 ... ja tässä on ne meidän ensimmäiset hohdokkaat koulukisat, kun en osannut istua Doriksen harjoitusravissa ja kun me ei päästy läpi. Se ohjelma oli vissiin Helppo C 2000:1 tai joku vastaava. Me saatiin jotain 48% tai 49%.


Meijän ekat yhteiset estekisat oli 6.6.2014. Mentiin 50cm luokka ja napattiin 1.sija.


Ilmeel mennää xd

Laadukas kuva ja sillee XD
Aloin sitte menemää Doriksella aina vaan enemmän ja enemmän. Nyt se on mun vakkari ja hoito heppa ollu parin vuoden ajan. Ollaan käyty koulukisoissa ja estekisoissa, ollaan tykitetty talvisella pellolla, ollaan menty rennosti riimulla ja pidetty muutenkin hauskaa! Doris on nyt myöskin Virneksen poismenon jälkeen lohduttanu mua ja se on tosi tärkee mulle. Onnee viel poni!❤







Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#191: Koulukiusaaminen

#163: Käyntityöskentelystä hauskaa!

#228: Ratsastuskoulu vs.vuokrahevonen